Dylan kort #339


En wederom een coverversie van Make you feel my love, dit keer door Bart Peeters en Natalia.
De 'opmars' van coverversies van Make you feel my love gaat zó gestaag door, zeker na het succes van Adele, dat de schrijver wordt vergeten.

Kijkend naar de gevonden internetlinks, kan ik niet anders dan concluderen dat het een magere dag is. De foto links ontving ik via de e-mail van Anneke, een foto die ik nooit eerder heb gezien [let op Dylan's schoeisel!] Deze foto maakt veel goed, met dank aan Anneke.
Nog nooit heb ik diep in januari met genoegen naar kerstmuziek geluisterd. Gisteren kwam daar verandering in. Je raadt het al, Christmas in the heart. Dit album heb ik gisteren op vinyl op de kop weten te tikken. In tegenstelling tot vinylpersingen van andere recente Dylanalbums - zoals "Love and theft", Modern times en Together through life - is Christmas in the heart geen dubbel-lp, maar net als die andere recente vinylpersingen, klinkt ook Christmas in the heart op vinyl véél beter dan op cd. Een misser bij deze vinylpersing, is dat de pin up uit het boekje van de cd-versie nergens in het artwork van de lp is opgenomen. Ook was het wel aardig geweest wanneer bijvoorbeeld de kerstkaarten aan de lp als extraatje waren toegevoegd. Maar goed, uiteindelijk draait het om de muziek en de muziek klinkt op lp beter dan op cd.

aanvullingen 16:30 uur:
Liv over Bob Dylan, maar wat ze van Dylan denkt... :-))
Meer Make you feel my love op de weblog van Martijn.

1 opmerking:

Thomas zei

hi,
enkele jaren geleden had Jasper Steverlinck van Arid een bescheiden hitje in België met een cover van Make You Feel My Love.
Op dat moment had ik Time Out Of Mind nog niet in mijn bezit, m'n ontdekkingstocht door het werk van Dylan was nog volop bezig (wat een leuke tijd was dat!). Op het moment van de hit wist ik dus niet dat het een cover was en niemand deed ooit de moeite om het eens te vermelden.

In ieder geval, de cover mag er best wezen, is niet zeemzoet zoals de cover van bijvoorbeeld Adele.
Een linkje vind je hier: http://www.youtube.com/watch?v=jme7PwN2EKs