Dylan kort #545

Een aantal nummers van the Bootleg series vol. 9 - The Witmark demos 1962 - 1964 kan in streaming audio beluisterd worden op de website van NPR.
Portret van Bob Dylan op Lucia Portret.
Herinner je nog de foto bij Dylan kort #544 - aanvullingen? Deze foto werd afgedrukt in het blad Bravo van 10 september 1981 (zie afbeelding links). Met dank aan Arie!
ik heb vanmiddag de nieuwe Mojo (november) gekocht. Het is zeker de negen euro waard, al is het alleen vanwege de bijgevoegde cd. Allereerst, zoals ik eerder schreef, is Downtown blues van Geoff Muldaur op deze cd te vinden. Op dit nummer speelt Dylan - onder het pseudoniem Bob Landy - piano. Maar er valt meer moois te vinden op deze cd. Om dicht bij Dylan te blijven: Judy Collins met Masters of war. Verder veel muzikanten uit de Village-dagen van Dylan: Fred Neil, Phil Ochs, John Kroener, enz.
En natuurlijk Tim Buckley. Mag ik bij deze een ieder aanraden naar Tim Buckley te luisteren? Op deze cd zijn Morning glory, een aardige keuze, maar zeker niet zijn beste. Begin gewoon met het album Happy sad of één van de vele live-albums die na Buckleys dood zijn verschenen.
ik heb het tijdschrift nog niet opgeslagen, er schijnt een recensie van The Bootleg series vol. 9 in te staan.
Wat ik vanavond ga doen? Dat lijkt me duidelijk.

Geen opmerkingen: