Dylan kort #561


Gijsbert Kamer over the Bootleg series vol. 9 (een inzending voor de verkiezing van de kortste en toch aardige recensie van 2010?)
Ik hoop niet dat je eens lekker voor was gaan zitten, want dit was het al weer voor dit moment. Verder geen Nederlandstalige berichten op het net over Dylan.
Dan maar even op Engelstalige sites speuren:
Recensies The Bootleg series vol. 9, hier en hier en de meepraters in The Independent, hier.
En... dat was het ook wel weer in het Engels. Nog maar even verder in het Duits? Nee, geintje.
Op bovenstaande foto, naast Dylan, o.a. Allen Ginsberg en Lawrence Ferlinghetti. Ferlinghetti moet ook, net als Ginsberg, over Dylan hebben geschreven, maar waar staat dat ook al weer?
Ik weet het niet meer.
Ik weet wel, doordat ik deze foto tegenkwam, dat ik A Coney island of the mind weer eens herlezen moet.
Gisteren bracht de postbode het nieuwe boek van Greil Marcus over Dylan. Nog geen letter gelezen, het oordeel komt nog, ná het lezen. Het boek oogt goed, gebonden met stofomslag. Veel korte stukken, zie ik aan de inhoudsopgave.

Geen opmerkingen: