Dylan kort #642

Vergeet allereerst niet hieronder de e-mail van Yvon te lezen.
Dan dien ik mijn excuses aan te bieden aan Corine (zie Dylan kort #641 - aanvullingen + reacties). Ik heb woorden die via een rss op haar site zichtbaar zijn ten onrechte aan Corine toegeschreven. Een domme fout van mij waarvoor ik hierbij mijn excuses aanbiedt.
Dank aan yapyap voor zijn reactie bij Dylan kort #641 - aanvullingen - zijn Bob Dylan in de studio is inmiddels via de 'gewone' boekwinkel aangekomen. (De websites van bol.com, Van Stockum en AKO zijn onveranderd sinds gisteren). Het lijkt erop dat Bob Dylan in de studio in Nederland nu gewoon in de winkel te krijgen is, da's mooi!
In Dylan kort #641 - aanvullingen meldde ik dat Can you please crawl out your window? op de radio was gedraaid & vroeg ik naar meer informatie. Truck fish stuurde mij hierover onderstaande e-mail, waarvoor dank.

Nou ja, noemenswaardig, één van de gekste dingen die ik ooit heb gehoord of gelezen, lang geleden weliswaar maar het was zó allesomvattend onbegrijpelijk dat ik het nooit ben vergeten, was dat Patricia Paay ´Can you please crawl out your window´ op de plaat had gezet. Het moet geweest zijn kort nadat Bob´s single hier in Nederland was uitgebracht. Ik heb ´em van Patricia nooit gehoord. Moet een surrealistische ervaring zijn. Is er iemand hier op het blog die het wel heeft meegemaakt en díe luisterervaring met ons wil delen?

Op de fansite van Patricia Paay vind ik de informatie dat haar single met Can you please crawl out your window? werd uitgebracht in 1975. Ik kan niet zeggen dat ik haar versie ooit heb gehoord (of wil horen...)
Dit doet mij er overigens aan denken dat ook Ron Brandsteder in zijn carrière als zanger ooit een nummer van Dylan heeft opgenomen. Ook nooit gehoord & ook niet de behoefte. Zie hier.
OVT van 6 februari over Bob Dylan in de studio. Zie hier.
In Isis issue 154 las ik gisteravond dat the McCrary sisters het nummer Give him my all hebben opgenomen. Give him my all, of Got to give him my all zoals het ook wel wordt genoemd, is door Dylan & Regina McCrary (in de Dylan-wereld beter bekend als Regina Havis) geschreven, maar nooit door Dylan opgenomen.
Gisteravond Give him my all van the McCrary sisters gekocht in de iTunes store (voor 99 eurocent), puur uit nieuwsgierigheid. Een aardig nummer, niet meer, is de indruk na twee keer luisteren.
Een tijdje geleden maakte ik hier melding van de geruchten dat Renaldo and Clara officieel op dvd uitgebracht zal worden. Volgens Isis is dit niet waar, helaas.
Ik heb sterk het gevoel dat ik nog een en ander vergeet te melden, maar kan er niet opkomen.
Schiet het me alsnog te binnen, laat ik het weten.

Geen opmerkingen: