Mixed up confusion op Biograph

In 1985 kwam de vijf elpee / drie cd boxset Biograph uit. Op deze boxset staat een alternatieve take van de single Mixed up confusion, makkelijk te herkennen aan het ontbreken van Dylans harmonica direct na Dylans gezongen intro: I've got mixed up confusion, man, it's a-killin' me.
In 1997 kwam er een nieuwe versie van Biograph op de markt met daarop de single-versie van Mixed up confusion (te herkennen aan de aanwezigheid van Dylans mondharmonica direct ná het gezongen intro). Alle versies van Biograph die na 1997 zijn verschenen bevatten de single-versie van Mixed up confusion, tot nu.
de nieuwste versie van Biograph (releasedatum 25 maart 2011) - in de vorm van een boek ter grote van een dvd-doos - bevat weer de alternatieve take van Mixed up confusion welke op de versies van Biograph van vóór 1997 te vinden is.
Sinds deze ontdekking, gisteravond, pieker ik mijn kop suf naar het waarom. Een antwoord heb ik niet.
Mocht je alleen een versie van Biograph hebben van na 1997 (met de single-take van Mixed up confusion), dan is deze nieuwe versie van Biograph een aanrader - alleen al vanwege dat ene nummer.

1 opmerking:

CultureEye zei

Ik wist dat je het afgelopen jaar over Biograph hebt geschreven, het was wel even zoeken.

Toevallig heb ik deze week deze beroemde box gekocht, morgen besteed ik er op mijn blog aandacht aan