setlist 3 april 2011

01. Gotta serve somebody
02. It ain't me babe
03. Things have changed
04. Sugar baby
05. Cold irons bound
06. Simple twist of fate
07. Honest with me
08. Desolation row
09. Tweedle dee & tweedle dum
10. Forgetful heart
11. Highway 61 revisited
12. Tryin' to get to heaven
13. Jolene
14. Ballad of a thin man
(encore)
15. Like a rolling stone
16. Blowin' in the wind

Voor mij twee verrassingen tijdens Dylans eerste concert van 2011: ten eerste zijn maar liefst 8 van de 16 gespeelde nummers van recente(re) datum (Time out of mind of later), en ten tweede maakt Charlie Sexton nog steeds deel uit van Dylans band.

7 opmerkingen:

Frits zei

Nog iets opvallends: Dylan begint de Aziatische tournee-tak met Gotta Serve Somebody.

tom zei

@ Frits:
De laatste keer dat Dylan een concert opende met Gotta serve somebody, was op 19 juli 2009. Dat is in tijd niet extreem lang geleden, in aantal concerten redelijk lang geleden.
Vooruit, het is een beetje opvallend :-)

groet,

Tom

Frits zei

@Tom:

Wellicht niet heel opvallend. Maar ik leg meer de link met zijn tour door het "Communistische verre oosten": zouden de maoïsten blij zijn met deze opening van de tour?

CultureEye zei

@ Frits

Masters of War zou dan ook passen. Changing of the guards.... kan ook

Mooie setlist, dat wel

Frits zei

@Paul: Ben ik met je eens. Mijn voorkeur is toch bij de gospels/christelijke muziek van Dylan.

CultureEye zei

Andere aparte songs, tijdens chinese concerten

Under The Red Sky
Talking World War III Blues
Gonna Change My Way Of Thinking
Neighburhood Bully
License To Kill
Saved
I Feel A Change Coming One

Van iedere titel is wel iets te maken

tom zei

Uiteraard is het onmogelijk om in de hersenpas van Dylan te kijken, maar gezien die eerste setlist (en de vele oude setlists in het verleden), denk ik niet dat Dylan bewust heeft gekozen om met Gotta serve somebody te openen omdat hij in een niet Christelijk land speelt. Ook denk ik niet dat Dylan Changing of the guards, License to kill of Talkin' World War III Blues zal spelen om een statement te maken. We zullen zien wat Dylan morgen speelt. Mijn gok: een 'gewone' setlist, voor zover er van gewoon gesproken kan worden als het om Dylans setlists gaat.
Rond Pasen speelt hij "Just like Tom Thumb's blues", althans, die kans is er. Dat is het enige dat enigszins voorspelbaar is aan Dylans setlist.

Tom