baard (bijna dan)

Het is vaderdag, we maken er een hangdag van. Alleen oppakken wat voor de voeten komt & verder vooral doen waar je zin in hebt. Alles in een laag, maar aangenaam tempo.
Ik lees Bob Dylan Die Geschichte seiner Musik van Olaf Benzinger & merk dat de opzet van dit boek min of meer identiek is aan Bob Dylan in studio van Patrick Roefflaer. Grote verschil tussen deze twee boeken is dat Bob Dylan in studio wèl goed is. Het boek van Benzinger is hooguit aardig.
De grote verrassing van de net van start gegane korte tournee door Europa, is dat Dylan tijdens het eerste concert, in Cork, Ierland - al weer drie dagen geleden - I dreamed I saw St. Augustine speelde. Daar lees ik wel over op het net, maar ik lees vooral over het feit dat Dylan ongeschoren het podium opstapte. Zelfs ben ik op het net een serie foto's van Dylan met baard tegengekomen, om de vergelijking te maken. Denk aan de foto op de cover van New morning & foto's ten tijde van de tournee met the Grateful dead.
'Nou en?' hoor ik je denken. 'Precies', zou ik willen zeggen.

1 opmerking:

yvon zei

De baard is al weer verdwenen Dylan stapte gisteren het podium op met een glad geschoren koppie .
Jammer vond de baard wel leuk staan .