Ellen Willis

Het artikel Dylan, geschreven door Ellen Willis, werd in 1967 in Cheetah gepubliceerd & jaren later werd het door Graig McGregor opgenomen in het boek Bob Dylan a retrospective. Dit is, voor zo ver ik heb kunnen achterhalen - vanochtend, staand voor de boekenkast - het enige stuk van Ellen Willis over Dylan dat is opgenomen in de immer groeiende stapel boeken.
Onlangs is het boek Out of the vinyl deeps; Ellen Willis on rock music uitgekomen. Ik heb het boek nog niet in handen gehad, op internet vind ik de volgende beschrijving: Out of the Vinyl Deeps collects for the first time Willis’s Rock, Etc. columns and her other writings about popular music from this period (including liner notes for works by Lou Reed and Janis Joplin) and reasserts her rightful place in rock music criticism. (meer hier)
Uit de inhoudsopgave van dit boek, gevonden op internet, blijkt dat Willis meer over Dylan heeft geschreven dan het ene stuk dat in Bob Dylan a retrospective te vinden is. Naast dit stuk uit Cheetah, bevat Out of the vinyl deeps de volgende stukken over Dylan:
New Morning: Dylan revisited
Dylan and fans: looking back, going on
Dylan's anti-surprise
Of dit voldoende is om dit boek aan te willen schaffen, moet je natuurlijk helemaal zelf beslissen. Ik wacht nog even, al is het wel een boek dat in mijn achterhoofd zal blijven zeuren. Ooit zal ik het ongetwijfeld kopen.
Ooit.

Geen opmerkingen: