30 augustus

Het is bijna half vijf in de middag & ik realiseer me nu pas dat het 30 augustus is. Dit is een belangrijke dag voor de Dylan-liefhebber.
Op 30 augustus zou je door de straten moeten kunnen fietsen & - terwijl de zomer al bijna op haar rug is gaan liggen - door de open ramen die knal moeten kunnen horen. Die knal waar de magie mee begint.
Die knal & dan het rollende orgel & die stem.
Die knal is natuurlijk de slag waarmee 'Like a rolling stone' begint, het eerste nummer op het album dat in Amerika op 30 augustus 1965 uitkwam: Highway 61 revisited.
Is Highway 61 revisited Dylans beste album? Op 30 augustus vind ik van wel.
In de ideale wereld kun je op 30 augustus door de straten fietsen & pik je uit openstaande ramen & deuren flarden van Highway 61 revisited op. Hier een stukje piano uit 'Ballad of a thin man', daar een regel tekst uit 'Just like Tom Thumb's blues' & als je de hoek om gaat, wat flarden van 'Queen Jane approximately' of 'Desolation row'.
En met al die flarden in je kop thuis komen, de ramen open zetten & Highway 61 revisited op de draaitafel leggen.
Het is 30 augustus, ik ben er even niet. Ik fiets.

1 opmerking:

CultureEye zei

Vanaf nu wordt 30 augustus ook voor mij Highway day :D