Dylan kort #721

Allereerst dank voor de vele vriendelijke woorden die ik mocht ontvangen, zowel via de e-mail, als in de reacties bij het bericht over mijn boek Bob Dylan in Nederland 1965 - 1978.
Ik blijf nog even bij dit boek. Peerke & Frits hebben beide een bericht op hun blog gezet over de aanstaande release van Bob Dylan in Nederland 1965 - 1978 (volg de links). Beide dank!
Gisteren viel Isis issue 157 door de brievenbus. Gisteravond een klein stuk hierin kunnen lezen. Er staat o.a. meer informatie in over de onlangs via ebay aangeboden accetate van Joan Baez (waar ook Dylan op te vinden is) & een uitvoerig stuk waarin A.J. Weberman op zijn nummer wordt gezet. Nog geen abonnement? Doe het nou maar, het is de moeite waard (en nee, ik krijg geen drol voor mijn herhaalde reclame voor Isis, ik doe het omdat ik het de moeite waard vind)

Ik las net in Jan Cremer documentaire van Hans Dütting: 'Kort daarna [na 1967] was het een nieuwe filmmaatschappij, opgericht door Bob Dylan, diens manager Al Grossman, Marlon Brando en Christian Marquand, een Franse filmster die nog met Brigitte Bardot had gespeeld in "Et Dieu créa la femme" en die producer-schrijver was geworden.'
ik kan me niet herinneren ooit eerder van deze filmmaatschappij gehoord te hebben. In de Dylan-biografieën van Shelton, Heylin en Sounes kan ik er zo snel ook niks over vinden. Maar ik kan me natuurlijk vergissen. Is er iemand die iets meer weet over deze filmmaatschappij? Zo ja, laat het me weten: tom_dylan@hotmail.com

'Ze verkopen ansichtkaarten van de gehangenen' op L.A.R.S. Sinds ik bewuste ansichtkaart voor het eerst zag, in het boek Keys to the rain van Oliver Trager, laat het beeld me niet meer los. Dit is gruwelijk, Ton legt op zijn L.A.R.S. precies uit waarom.
'Dylan in Rotterdam, Rattleshakin' BB weer niet in het voorprogramma', zie hier. [wat er maar weer eens op wijst dat Dylan niet zelf bepaald wie er in zijn voorprogramma staat, ander had hij wel gekozen voor Rattleshakin' BB...]

Geen opmerkingen: