Dylan kort #764

setlist 16 november: Leopard-skin pill-box hat* / It ain't me babe* / Things have changed* / Mississippi* / Honest with me / Not dark yet / Jolene / Man in the long black coat / Highway 61 revisited / A Hard rain's a-gonna fall / Thunder on the mountain / Ballad of a thin man / All along the watchtower / Like a rolling stone / Blowin' in the wind
* = Mark Knopfler op gitaar

platen draaien:
Ik ben alleen thuis, ik heb de kans aangegrepen om veel Dylan te draaien. De tweede elpee die ik vanochtend onder de naald legde, was een Amerikaanse mono-persing van Bringing it all back home & wederom word ik verrast door 'It's all over now, baby blue' op deze persing. Vergeet de cd, de sacd, de geremasterde cd, om 'It's all over now, baby blue' te horen, moet je bij een Amerikaanse mono-persing zijn. De door William Lee bespeelde basgitaar is op deze plaat veel harder in de mix 'gezet', waardoor een geheel andere 'It's all over now, baby blue' te horen is. Beangstigend mooi.
Later nog de Nederlandse mono-persing gedraaid, die komt aardig in de buurt. Maar voor het echte werk, raad ik je de Amerikaanse mono-persing aan.
[Nu ligt de Nederlandse mono-persing van Highway 61 revisited onder de naald. Is het goed? Absoluut! Luister naar 'Queen Jane approximately' & je zult begrijpen wat ik bedoel.]

De foto bij dit bericht - van Dylans eerste concert in Nederland - is de vijfde (en laatste) foto uit de collectie van en gemaakt door Simon.

1 opmerking:

CultureEye zei

Highway moet ik ook nog eens draaien.

Vandaag vind je op mijn blog Dylan die Lady Gaga zingt, zul je wel interesant vinden