Dylan kort #834

setlist 19 april: Leopard-skin pill-box hat / It's all over now, baby blue / Things have changed / Tangled up in blue / Beyond here lies nothin' / Spirit on the water / High water (for Charley Patton) / Desolation row / Honest with me / Simple twist of fate / Highway 61 revisited / Man in the long black coat / Thunder on the mountain / Ballad of a thin man / Like a rolling stone / All along the watchtower // Rainy day women #12 & 35
Levon Helm: Levon Helm, drummer & zanger van The Band, is gisteren overleden op 71-jarige leeftijd. Levon Helm is het Band-lid dat waarschijnlijk het minst met Dylan heeft samengespeeld. Dat neemt niet weg dat er een sterke band tussen Helm & Dylan was. Op Dylans officiële site is een verklaring van Dylan over het overlijden van Helm geplaatst. Deze verklaring getuigt van het respect dat Dylan voelde voor de mens & de muzikant Levon Helm. Voor die verklaring, zie hier.
Natuurlijk zijn er tientallen, misschien wel honderden berichten op het internet te vinden over het overlijden van Levon Helm. Ik plaats hier geen links. Iedereen moet met behulp van google in staat zijn om zelf de berichten - indien men dit wil - te vinden.
In 1993 verscheen het boek This wheel's on fire; Levon Helm and the story of The Band van Levon Helm & Stephen Davis. Wie een goed beeld wil krijgen van The Band in het algemeen & de man / muzikant Levon Helm in het bijzonder, kan ik aanraden dit boek te lezen.

e-mail van Hilda:

Dag Tom,

Ik haalde gisteren het tweede seizoen van The Brotherhood uit de OBA en wat
zag ik tot mijn verbazing:

Alle 10 afleveringen dragen als titel een Dylan song!

One Too Many Mornings
Down In The Flood
The Lonesome Death Of Hattie Carrol
Not Dark Yet
Dear Landlord
True Love Tends To Forget
Only A Pawn In Their Game
Shelter From The Storm
Call Letter Blues
Things Have Changed

En met betrekking tot Levon Helm: ik heb nog es gekeken naar twee van
z'n laatste cameo filmrollen:

De geestverschijning Generaal Bell Hood uit de Amerikaanse Burgeroorlog

De oude blinde boer in The Three Burials of Melquiades Estrada

In beide films speelt Tommy Lee Jones de hoofdrol en beide films zijn zeer de moeite waard!

Groetjes
Hilda

 

Geen opmerkingen: