Dylan kort #904

'Early Roman kings': Via een andere route dan Amazon is 'Early Roman kings' vanochtend de wereld in geslingerd. Zoals te verwachten was slingert het nummer inmiddels her & der rond op internet, zoals hier. Je kunt de gehele track beluisteren (of wachten tot Tempest uitkomt om het nummer in de context van het album te horen). Ik heb 'Early Roman kings' inmiddels gehoord & heb er zo mijn gedachten over. Vooral ben ik ook nieuwsgierig wat jij van 'Early Roman kings' vindt. Mocht je het nummer gehoord hebben, laat dan even weten wat je er van vindt.
Dylan naar de beurs: Mocht je een dikke portemonnee hebben: Dylan gaat naar de beurs. Zie hier en hier en nog -tig plekken op het net.
Another side of Bob Dylan: Vandaag 48 jaar geleden werd het album Another side of Bob Dylan uitgebracht. Scott F. Parker: 'I want to take this opportunity to state my opinion that Another side of Bob Dylan is an underrated album.' Zo is het maar net.
Voor een recensie van Revisited: Notes on Bob Dylan van Scott F. Parker - waaruit dit citaat afkomstig is - zie hieronder.
Tempest speciale uitgave: Via Amazon Duitsland is de luxe editie van Tempest te bestellen met een t-shirt. Zie hier.
Kees 't Hart: Ik heb vanochtend het essay 'De aanbidding van Bob Dylan' van Kees 't Hart gelezen. Dit essay is opgenomen in het boek De ziekte van de bewondering. Geen onaardig essay, iets meer dan zeven bladzijden. Het essay begint met een bezoek aan Minneapolis, vervolgens wat gedachten over Bob Dylan, behind the shades (take two) van Clinton Heylin, om af te sluiten met een kort stuk over de sessies voor Blood on the tracks. Dit laatste stuk is gebaseerd op een artikel van Kevin Odegard. En dat allemaal in iets meer dan zeven bladzijden. Ik zal niemand aanraden om alleen voor dit essay De ziekte van de bewondering aan te schaffen, maar mocht je tegen 'De aanbidding van Bob Dylan' aanlopen, dan kun je je geen beul vallen aan het lezen van dit stuk.
Die radio-uitzending over Dylan: Zie voor de eerdere berichten hier en hier. Ik heb, in de hoop meer informatie te kunnen vergaren, contact gezocht met de KRO. Vandaag kreeg ik een keurig mailtje van de KRO waarin ze mij verwijzen naar de website Beeld en geluid. Op deze website heb ik al eerder gezocht naar informatie, zonder resultaat. Een dood spoor dus.

1 opmerking:

hans zei

Lekker orgeltje en accordeon, maar wel hetzelfde arrangement als veel concert-uitvoeringen. Het irriteert niet en golft lekker door. Het inspireert echter ook niet echt. Als Dylanfan had ik eerlijk gezegd een grotere sensatie toen ik de opener van Leonard Cohen's laatste CD (ook een praat-zing aanpak) hoorde. Maar dit is slecht een tipje van de Tempest-sluier... wie weet.