Dylan kort #928 - Tempest

Setlist 9 september: I'll be your baby tonight / Man in the long black coat / Things have changed / Tangled up in blue / Tweedle dum and Tweedle dee / This dream of you / Honest with me / Tryin' to get to heaven / High water (for Charley Patton) / Visions of Johanna / Highway 61 revisited / Simple twist of fate / Thunder on the mountain / Ballad of a thin man / Like a rolling stone / All along the watchtower // Blowin' in the wind
Bovenstaande setlist is van het voorlopig laatste concert. Het eerst volgende concert is op 5 oktober in Winnipeg.
De Wereld draait door: Ter herinnering: vanavond in De Wereld draait door (Ned. 3, 19:25 uur) aandacht voor Tempest met de gasten Jan Donkers en Mart Smeets. Zie hier. De Wereld draait door geeft vijf exemplaren van Tempest weg, zie hier.
Cobra: 'Bob Dylan maakt een meesterwerk', hier.
L.A.R.S.: 'Met Bob  in de auto', zie hier.
Jan Mertens: Tempest, hier.
Omroep Gelderland: Ik heb begrepen dat bij Omroep Gelderland Bob Dylan 'dagartiest' is. Ik kan op de website van Omroep Gelderland hier niks over vinden, helaas. [met dank aan Ria voor de tip]
Cover: 'Duquesne whistle' - inderdaad nu al - door Michel Montecrossa, zie hier. [met dank aan Simon voor de tip]
Knack: 'Nieuw album Bob Dylan klinkt donker maar góéd', zie hier.
De Standaard: 'Beluister Tempest, het nieuwe album van Bob Dylan' (Spotify), zie hier. [En als je dan geluisterd hebt, ren dan naar de winkel om Tempest aan te schaffen.]
Tapeweek: 'Long and wasted years', zie hier.
Daan's muziek blog: Tempest (rapportcijfer: 8.4), zie hier.
Liedje van de dag: 'All along the watchtower', zie hier.
De Klassiekers: Bob Dylan klassiekers (Spotify), zie hier.
Dylans officiële site: Tempest, hier. Is het je trouwens opgevallen dat de songtitel op Dylans officiële site 'Narrow road' en niet 'Narrow way' is? Knuppels. [Nog steeds geen songteksten op deze site...]
Cover: 'You're gonna make me lonesome when you go' door Madeleine Peyroux, zie hier.
Studio Max: Onder andere Tempest. Zie hier. Te-nen-krom-mend! Nadat ik de presentatoren twee keer heb gehoord over het album The Tempest, wanneer de presentator zegt iets te zullen laten horen van Dylans debuutalbum om vervolgens 'Blowin' in the wind' te draaien, opgenomen tijdens het Newport Folk Festival van 1963, dan krijg ik echt een enorme jeuk. Weet je wat, kijk maar niet. [met dank aan Hilda voor de tip]
O ja, vergeet ik nog, ze beweren dat je Tempest vandaag misschien al wel in de platenzaak kunt tegenkomen....
Theologie in praktijk: 'The Chief commander', hier.

Zo, en nu de tijd vinden om niet alleen naar Tempest luisteren - die plaat wordt toch per luisterbeurt beter - maar ook om al die berichten op het net te lezen...
Nu eerst een kop koffie en De Wereld draait door.

2 opmerkingen:

hildairene zei

De wereld draait door kun je ook wel op je ergernissen lijstje schrijven....dat heb ik ze ook al laten weten...als ze echt naar Tempest geluisterd hadden zouden ze Dylan hebben horen zingen over zn Dark Glasses bvb....

Rutger Otto zei

Wat een onzin toch weer, dat gesprek bij DWDD. Nauwelijks een halve minuut nadat ze begonnen ging het al over z'n stem. Mijn hemel.

En waarom zou de jeugd niet meer naar Dylan luisteren? De mannen die vanavond aan de DWDD-tafel zaten worden zelf wat seniel. Sjonge jonge wat een onzin. Zet mij de volgende keer maar aan die tafel, met mijn 22 jaar.
We missen Martin Bril.