Dylan kort #980

'Beste nummers over filosofen': Voor dat je gaat kijken, weet jij welk nummer van Dylan in dit lijstje te vinden is? Zie hier.
Platenbeurs: Ik ben ongetwijfeld niet de enige liefhebber van Dylans muziek die afgelopen weekend op de platenbeurs in Utrecht is geweest. Mocht je ook geweest zijn en iets opmerkelijks gevonden hebben, laat het mij (en alle lezers van deze blog) weten door er een scan (of foto) van te maken, een verhaaltje over te schrijven en het geheel naar mij te sturen.
'We're speechless' staat er boven de advertentie voor John Wesley Harding (Billboard, januari 1968) en ook ik moet bekennen dat ik 'speechless' was toen ik voor het eerst dit album hoorde, ergens eind jaren tachtig of begin jaren negentig. Ik was toen al bekend met de uitvoering van Jimi Hendrix van 'All along the watchtower', maar na het horen van dit nummer op John Wesley Harding heb ik nooit meer naar Hendrix' versie geluisterd.
Die foto op de cover van dit album is een puzzel (als je dat wilt). Natuurlijk is er het overbekende verhaal dat de gezichten van de vier leden van The Beatles in de boomstam achter Dylan verborgen zitten (om dat te zien moet je de foto op z'n kop bekijken). Of die portretten er daadwerkelijk inzitten, durf ik te betwijfelen, maar wat wel echt in de foto 'verborgen' zit, is een hoed zonder hoofd. Is je dat ooit opgevallen?

Geen opmerkingen: