De dag dat de kaarten verkocht worden

Ik hoop dat iedereen die kaarten voor Dylans concert in de Heineken Music Hal in Amsterdam - of elders in Europa - wilde kopen daar inmiddels ook in geslaagd is. Ik heb inmiddels van een aantal mensen een e-mail ontvangen met de mededeling dat ze kaarten hebben gekocht. Ik ben er net even voor gaan zitten om die mailtjes te beantwoorden, maar hotmail weigert op dit moment om mijn mailtjes te versturen. Heel irritant.
Op de dag dat de kaarten in de verkoop gaan, wil een concertpromotor nogal eens advertenties in dagbladen plaatsen. De Telegraaf van vandaag heeft inderdaad zo'n advertentie. In NRC Next van vandaag is niks over Dylans concert te vinden. In de Volkskrant geen advertentie, maar wel een kort bericht: 'Bob Dylan (72) komt weer naar Nederland. De Amerikaanse singer-songwriter geeft op 30 oktober een concert in de HMH in Amsterdam. Het is Dylans eerste optreden in Nederland sinds het verschijnen van het album Tempest, dat hem vorig jaar na 36 jaar weer een eerste plaats opleverde in de Nederlandse Album Top 100.'
Over de aanschaf van concertkaarten gesproken: iedereen moet natuurlijk zelf weten waar hij / zij zijn kaarten koopt, maar bij het betreden van Ahoy in 2011 stond er een vrouw voor mij in de rij met een op Marktplaats gekocht kaartje. Dat kaartje bleek wel echt te zijn, maar meerdere malen uitgeprint. Aangezien een andere bezoeker met een ander printje van het zelfde kaartje al binnen was, kon deze vrouw weer naar huis vertrekken.
De deuren van de Heineken Music Hal gaan op 30 oktober op half zeven open. Het concert begint op acht uur.

2 opmerkingen:

Anoniem zei

Na minstens vijftig Dylan shows in binnen- en buitenland sla ik over dit keer. Vijfenzestig euro voor een concertkaartje, zum kotzen. Het doet me zeer maar ik ga niet, tijd dat er een eind komt aan deze flauwekul.

hans zei

Ik heb wel kaarten voor 30/10, maar ik erger me (in navolging van anoniem) aan de Hot Tickets van 199 euro. Mag je voor een smak geld eerder naar binnen en vooraan staan. De tijd dat je daarvoor uren voor het concert voor de deur ging liggen is dus ook bij Dylan voorgoed voorbij. Money rules 'dankzij' Live Nation. Maar ooit zal er een nieuwe generatie...