Dylan kort #1035

Covers tijdens AmericanaramA-tour: Na geen cover tijdens het concert op 18 juli, bracht Dylan op de 19de weer een cover tijdens zijn concert. Dit keer was het 'Let your light shine on me' van Blind Willie Johnson. Wederom werd Dylan bijgestaan door Jim James van My Morning Jacket en Jeff Tweedy van Wilco.
Cover: 'Ballad of Hollis Brown' van David Lynch kan online beluisterd worden, hier. [met dank aan Bert voor de tip]
Radio Ridderkerk zendt op 21 en 28 juli een Dylan-special - 'The Story of...' uit. Zie hier.
Afgelopen donderdag ontving ik onderstaande e-mail van Tommy [met dank!]:

Dag Tom

Ik bekeek zonet de eerste aflevering van een vierdelige documentairereeks ‘My America’ (uitgezonden op CANVAS, woensdag 17 juli, 20.30u)
Michiel Vos, een Nederlandse journalist, werd in 2009 Amerikaans staatsburger. Om zijn plek te kunnen vinden in Amerika moet de Europese immigrant zichzelf opnieuw uitvinden. Michel praat met andere immigranten: Henry Kissinger (oorspronkelijk uit Duitsland), Gene Simmons (frontman van KISS, oorspronkelijk uit Israël) en de Nederlandse cineast Paul Verhoeven.

In een gesprek met de regisseur Phil Kaufman wordt ook gesproken over Bob Dylan:

Michiel Vos: "Je moet jezelf opnieuw uitvinden. Voor mij is dit land erg zwart-wit. Ofwel omarmt het je, ofwel spuugt het je na die eerste weken uit. Die eerst weken ben je uitgeput en denk je: 'Wat zijn ze luid!' Als je dan blijft moet je jezelf heruitvinden. Dat moet wel. Je moet iets bedenken. Wie ben ik? En daar haal je heel veel energie uit."
Phil Kaufman: "Het is een wedergeboorte. Je hebt de mogelijkheid om jezelf opnieuw uit te vinden. In Minnesota heb je een kerel die graag folkmuziek speelt en Zimmerman heet. En plots wordt hij Bob Dylan. Hij vindt zijn invloeden wel bij Woody Guthrie enzo, maar hij vindt zichzelf opnieuw uit. Ik weet niet of dit in Europa kan? (…)"

Ik dacht dat dit je misschien kon interesseren?

Vriendelijke groeten
Tommy

Videoclip: Niet lang na het verschijnen van de videoclip voor 'Duquesne whistle' dook voor het eerst de theorie op dat de video helemaal niet voor 'Duquesne whistle' is geschoten. De video, aldus de theorie,  is gemaakt voor 'Pay in blood'. Hier kun je zien hoe dat er uit zou hebben gezien. [met dank aan Tommy voor de tip]

Geen opmerkingen: