Dylan kort #1091

The Genuine Texas groover: In 1973 verschenen er twee schitterende albums van Doug Sahm: Doug Sahm and band en Texas Tornedo (onder de bandnaam The Sir Douglas Band). Op beide albums speelt Bob Dylan op een aantal nummers mee (zie hier). In 2003 bracht Rhino de dubbel-cd The Genuine Texas groover uit. Op de The Genuine Texas groover staan alle nummers van Doug Sahm and band en Texas Tornedo, aangevuld met 19 bonustracks. Bob Dylan is op 5 van deze 19 bonustracks te horen.
De Rhino-uitgave van The Genuine Texas groover is bijna niet aan te komen en al jaren een zeer gezochte (en dure) uitgave. Tot mijn grote genoegen kwam ik er gisteren achter dat platenmaatschappij Wounded Bird eerder dit jaar The Genuine Texas groover opnieuw heeft uitgebracht.
Frits over Laat mij vandaag vergeten tot morgen, zie hier.
De ongeletterde wanhoop over Highway 61 revisited, zie hier.
Flarden van een wonderlijke wereld over Inside Llewyn Davis. Niet iedereen is positief over deze film (althans ik denk dat ik dat gelezen heb. Na een paar regels lezen heb ik het opgegeven, niet omdat de tekst niet goed is, maar omdat ik helemaal knettergek werd van de achtergrond... Zie hier.)

Geen opmerkingen: