Dylan kort #1027

Setlist 25 juni: Zie hier.
'Like a Rolling Stone': De paar blaadjes met krabbels van 'Like a Rolling Stone' zijn voor 2 miljoen dollar verkocht. Iets in mij zegt dat de blaadjes niet in handen van een verzamelaar gevallen, maar als een investering zijn gekocht. Het gaat om vier velletjes papier. Dylan zei ooit 'Like a Rolling Stone' tijdens de vlucht van Londen naar New York in begin juni 1965 te hebben geschreven op veel meer dan vier velletjes papier. Leg dit naast het feit dat de geveilde blaadjes briefpapier zijn van een hotel in Washington. Deze zaken naast elkaar gelegd doen vermoeden dat het hier niet gaat om de eerste versie van 'Like a Rolling Stone', maar veel eerder een latere poging om uit die eerste versie een songtekst te componeren. NOS, zie hier. [met dank aan Wim en Dirk]
Het artikel bij dit bericht komt uit de Volkskrant van vandaag. [met dank aan Herman]
Ook de Telegraaf gisteren bevatte een aantal regels over de veiling.
De webasite van de Volkskrant bevat nog wat meer dan de papieren versie van de krant, zie hier. [met dank aan Simon].
Chrysler: In 'Dylan kort #1027' schreef ik over de commercial van Chrysler waarin Dylans 'Things have changed' te horen is, maar gezongen door iemand anders dan Dylan. Volgens website Searching for a gem gaat het om 'a "stripped down" version of the backing track and Bob's vocals replaced by new lyrics by Detroit rapper MoZella (Maureen Anne McDonald).'
Niemand zingt Dylan: Dit boek is een paar dagen geleden gepubliceerd, maar door een technisch probleem - zo heb ik me laten vertellen - is het boek momenteel tijdelijk niet leverbaar. Ik heb me laten verzekeren dat er hard aan een oplossing gewerkt wordt.

Geen opmerkingen: