My Name Is New York - de audio-versie

Herinner je je nog My Name Is New York, dat fantastische boek over het New York van Woody Guthrie? Dat boek verscheen twee jaar geleden, in juni 2012. Ik schreef er onder andere hier over.
Toen de uitgave van dat boek werd aangekondigd, was er ook sprake van een gelijknamige cd. Op die cd zou onder andere Bob Dylan te horen zijn. In de maanden vlak voor en na de uitgave van het boek My Name Is New York heb ik steeds fanatiek gezocht naar informatie over die cd, maar dat leverde toen eigenlijk niks op.
Om eerlijk te zijn was ik de cd My Name Is New York al weer vergeten. Daar kwam vanochtend verandering in. Vanochtend kreeg ik een e-mail van Woody Guthrie Publications, Inc. waarin de release van de cd wordt aangekondigd.
En ja, Bob Dylan zal er ook te horen zijn, maar niet zoals ik had verwacht.
My Name Is New York is een audioboek bestaande uit 3 cd's. Op de eerste twee cd's zijn de verhalen van verschillende bekenden van Guthrie over Guthrie's New York te horen. De derde cd, een bonus-cd bevat de bijbehorende muziek.
Ik had verwacht dat Bob Dylan op die derde cd te horen zou zijn, maar zoals ik het nu begrijp, is dat niet zo. Bob Dylan is te horen op (een van) de eerste twee cd's waar hij zijn verhaal over Guthrie's New York vertelt.
Als cd-versie van My Name Is New York net zo goed is als het gelijknamige boek, dan is deze uitgave zeker iets om naar uit te kijken. De tracklist staat hier.

De cd-versie van My Name Is New York verschijnt op 23 september.

1 opmerking:

Frits zei

Mooi nieuws, op de geboortedag van Woody.