Dylan kort #1204

Vergeet niet naar "My One And Only Love" hieronder te beluisteren.
Rolling Stone bestaat 50 jaar en dat wordt gevierd met een uitvoerig stuk over de vele Dylan-interviews in dit blad, zie hier. [met dank aan Theo]
"With God On Our Side": Drie dagen geleden schreef ik over een door Hugo Raes gemaakte vertaling van "With God On Our Side". Toen ik dat schreef had ik in mijn hoof zitten dat dit de derde bij mij bekende Nederlandse vertaling van dit nummer is. Naast deze vertaling ken ik de vertaling van S. Kapteijn die in februari 1966 in Katholieke Illustratie werd gepubliceerd en de vertaling van Bindervoet en Henkes.
Gisteren, bij het ordenen en opruimen van de vele documenten op mijn computer, vond ik een scan van een blaadje dat ik enkele jaren geleden vond in een grote map met artikelen uit de jaren 1965 en 1966. Op dat blaadje staat een vierde vertaling van "With God On Our Side" (zie onderaan dit bericht).
Dylan tibute op 24 maart in de Mariakerk in Boer, zie hier.
cover: Helge speelt "Only A Hobo", zie hier.
Koop eens een Dylan voor aan de wand, nog 3 dagen kan er geboden worden, zie hier.
HP / De Tijd "De iconische singer-songwriter Bob Dylan moet het doen met 1.389.374 mijl, het equivalent van bijna 56 keer rond de aardkloot." Het hele verhaal staat hier.
Trouw: "Het antwoord is Bob Dylan (BD). Het gaat namelijk om de uitreiking van de Nobelprijzen, en de initialen zijn van de overige winnaars." Het hele verhaal staat hier.