"Kun je een paar euro's missen?" (Trouble No More)

"Waarom gooi jij ineens kleingeld in die spaarpot? Dat heb ik jou nog nooit zien doen."
"Ik ben aan het sparen."
"Dat snap ik, maar waarvoor dan?"
"Ik ga in het najaar naar New York."
"New York, wat moet jij in New York?"
"Naar de film."
"Naar de film... Daarvoor reis je helemaal naar de andere kant van de wereld, voor de film. Dat moet dan wel een heel bijzondere film zijn."
"Trouble  No More van Jennifer Lebeau."
"En waarom moet je daarvoor naar New York?"
"Die film gaat in première tijdens het New York Film Festival."
"Ja, dus?"
"Ik wil daar dus bij zijn."
"Wat maakt die film zo bijzonder dat je daarvoor honderden euro's uitgeeft, uren in het vliegtuig gaat zitten?"
"Luister, ik zal een klein stukje van de beschrijving van die film van de website van het filmfestival voorlezen. Zit je er klaar voor? Komt het: This very special film consists of truly electrifying video footage, much of it thought to have been lost for years and all newly restored, shot at shows in Toronto and Buffalo on the last leg of the ’79-’80 tour. Snap je het nu?"
"Nee, eigenlijk niet. Waar gaat dit over?"
"BOB DYLAN! Wie anders? Een film over Bob Dylan met concertbeelden van Toronto en Buffalo. Dan hebben we het over april of mei 1980. Dat wil iedereen toch zien?"
"Jawel, maar om er nou voor naar New York te vliegen..."
"Het moet geweldig zijn om bij die première te zijn..."
"Ik bedoel, ik zie 'm wel hier in de bioscoop of als 'ie op dvd uitkomt. Maar New York? Nee, dat is mij te gek."
"Dus jij gaat niet naar New York?"
"Nee, absoluut niet."
"Als je dan toch niet hoeft te sparen, kun je dan een paar euro's missen. Mijn spaarpot is nog wat licht..."




Meer informatie over de film Trouble No More is te vinden op de website van het New York Film Festival, zie hier.

2 opmerkingen:

Frans zei

Dan ben je wel op minder dan 24 hours from Tulsa, maar ik heb niets meer gehoord over dat Dylan-museum daar. Jammer. Zou een mooie reis zijn...

tom zei

Ik zoek nog een sponsor. Iets voor jou, Frans?
:-)